Ik kies voor mijn toekomst - Nabespreking SKB & SID-in

DEEL 1 STAND VAN ZAKEN

Als eerst moest ik normaal gezien Siebe Reusen spreken maar hij was te laat. Mevrouw Legein is dan bij ons komen zitten en heeft wat verteld over haar traject. Ik ben zeker van mijn stuk als ik zeg dat management niets voor mij is. Ook onderwijs spreekt me niet direct aan.

Als tweede moest ik praten met Thibo Devriendt maar ook hij kwam niet opdagen op het moment dat ik in gesprek moest met hem. De vrouw die naast hem zat, Elisa, nam ons dan bij haar. Verpleegkunde stond nooit echt in mijn lijst met opties maar na het gesprek met Elisa is mijn kijk daarop veranderd. Ook mijn mama is verpleegkunde en ik heb er achteraf met haar nog wat over gesproken. Ik zal me zeker nog wat verdiepen in die richting.

Hierna sprak ik met iemand uit de richting Integrale Veiligheid. Integrale Veiligheid sprak me altijd wel aan. Mijn vriend doet deze richting en verteld er veel over. Na het gesprek met Rens Vermeersch ben ik nog altijd geïnteresseerd in deze richting maar ik zie mezelf geen brandweervrouw, bewakingsagent,...worden. Ik zal dus nog eens goed moeten nadenken over deze richting en nog wat opzoekwerk doen.

Daarna sprak ik met  Ellen Brackez. Na het Ellen Brackez ben ik vrijwel zeker dat ik geen kleuteronderwijs wil doen. Het ligt me gewoon niet. 

Als voorlaatst sprak ik met Kirsten Lambert en Bieke Louwaert. Orthopedagogie en criminologie sprak me van het begin al aan. Na het gesprek met Kirsten Lambert en Bieke Louwaert heb ik wat extra informatie over de richting. Orthopedagogie en criminologie staat nog altijd bovenaan mijn  lijstje.

Tot slot moest ik spreken met Jana Willaert maar ook zij is niet afgekomen.


In mijn gesprek ik december had ik 4 richtingen opgeschreven die me wel interesseerden. Orthopedagogie zit nog steeds tussen mijn interesses. Het is een richting waarbij je veel opties mee hebt. Ook interesseert toegepaste criminologie me nog steeds en die richting kun je doen na je opleiding orthopedagogie. 

Sociaal werk vind ik niet meer zo interessant. Het lijkt me eerder saai en ik denk dat ik mijn motivatie en interesse zou verliezen. Integrale Veiligheid interesseert me ook nog steeds maar ik zie mezelf geen bewakingsagent zijn dus dat is een richting om nog eens over na te denken. Toegepaste psychologie staat ook nog steeds tussen mijn interesses maar wat lager op de lijst. Mijn zinnen staan eerder gesteld op andere richtingen.



DEEL 2 BLIK OP DE TOEKOMST

Mijn top 3:

1) Orthopedagogie

--> Infodag 9 maart op Howest Hogeschool

--> Infodag 4 mei op Vives Hogeschool

2) Verpleegkunde

--> Infodag 9 maart op Howest Hogeschool

--> Infodag 4 mei op Vives Hogeschool

3) Integrale veiligheid

--> Infomoment 8 maart SIVI Torhout



Reacties

Populaire posts van deze blog

Ik kies voor mijn toekomst - Wat wil ik?

Ik kies voor mijn toekomst - Stand van zaken

Choose your options - Orthopedagogiek