Ik kies voor mijn toekomst - Stand van zaken

Uitstelgedrag

Waarom deze topic + een werkpunt?

Ik heb last van uitstelgedrag. Ik heb deze topic gekozen omdat ik er zeker aan wil werken. Uitstelgedrag heeft ook te maken met mijn motivatie om te studeren, dat is natuurlijk niet goed want het werk blijft zich opstapelen. Soms heb ik veel motivatie om te studeren en soms totaal niet. Uitstelgedrag is voor mij wel een groot probleem. 

Mijn werkpunt is om de planning die ik gemaakt heb, op te volgen. Ik denk dat dit de aanleiding is tot mijn uitstelgedrag, net zoals het gebrek aan motivatie. Door mijn planning op te volgen zou het uitstelgedrag zich ook verminderen en zou ik vaste leermomenten hebben en rust creëren. Rust is voor mij wel belangrijk zodat ik niet gek word en voldoende nachtrust heb. Ik maak elke week een mooie planning, maar het opvolgen is een ander verhaal. Ofwel maak ik een planning en volg ik deze niet door het gebrek aan motivatie ofwel maak ik geen planning.

Wat is er veranderd?

Volg ik mijn planning op?

--> Ik volgde mijn planning goed op. Ook plaatste ik de buitenschoolse activiteiten in mijn planning zodat ik daarmee ook rekening kon houden.

Heb ik vaste leermomenten?

--> Door de planning op te volgen had ik vaste leermomenten. Ik kwam iedere dag thuis van mijn examen en als eerst ad ik iets. Daarna nam ik even wat rust en dan vloog ik in de boeken. Ik heb door dat het belangrijk is om vaste leermomenten te hebben. Hierdoor kon ik goed leren, had ik genoeg nachtrust en werd ik niet gek van de examens. Ik ga dit ook doen tijdens het schooljaar heen.

Neem ik goede pauze momenten?

--> Niet veel pauze, maar lang pauze.

Vul ik mijn pauze goed op?

--> De pauze vul ik op door even frisse lucht te gaan scheppen of even op mijn smartphone te zitten.

Wat is verbeterd?

--> Goede, overzichtelijke samenvattingen

--> Planning werd gevolg.

--> Vaste leermomenten.

Waar is er nog werk aan?

--> Motivatie!

Illustrerend materiaal

Maandag 4

Dinsdag 5

Woensdag 6

Donderdag 7

Vrijdag 8

Weekend 9-10

 

 

NW

Rijbewijs

NW

GODS

GODS

FRA

NED

IO

SW

Maandag 11

Dinsdag 12

Woensdag 13

Donderdag 14

Vrijdag 15

Weekend 16-17

SW

NED

FRA

NED

FRA

FRA

FRA

GES

GES

ENG

IO

ENG

IO

WISK

WISK

Maandag 18

Dinsdag 19

Woensdag 20

Donderdag 21

Vrijdag 22

Weekend 23-24

WISK

Ortho

 

 

 

Rapport

Kertdiné


https://kohsigo-my.sharepoint.com/:u:/r/personal/femke_fani_sigo_be/Documents/Samenvattingen/sigo/2023-2024/Examens%20Kerst/Geschiedenis%20(zonder%20Israel-Palestina)%20-%20Snelkoppeling.lnk?csf=1&web=1&e=U5ANo9 

https://kohsigo-my.sharepoint.com/:u:/r/personal/femke_fani_sigo_be/Documents/Samenvattingen/sigo/2023-2024/Examens%20Kerst/Godsdienst%20-%20Snelkoppeling.lnk?csf=1&web=1&e=yNMTio

https://kohsigo-my.sharepoint.com/:u:/r/personal/femke_fani_sigo_be/Documents/Samenvattingen/sigo/2023-2024/Examens%20Kerst/Natuurwetenschappen%20-%20Snelkoppeling.lnk?csf=1&web=1&e=jE2N4z

https://kohsigo-my.sharepoint.com/:u:/r/personal/femke_fani_sigo_be/Documents/Samenvattingen/sigo/2023-2024/Examens%20Kerst/Nederlands%20-%20Snelkoppeling.lnk?csf=1&web=1&e=unhpU5

https://kohsigo-my.sharepoint.com/:u:/r/personal/femke_fani_sigo_be/Documents/Samenvattingen/sigo/2023-2024/Examens%20Kerst/Sociale%20wetenschappen%20-%20Snelkoppeling.lnk?csf=1&web=1&e=8bGeNX

Reacties

Populaire posts van deze blog

Ik kies voor mijn toekomst - Wat wil ik?

Choose your options - Orthopedagogiek